Wednesday, April 17, 2013

Gangguan mental

Moody. Bila orang tegur rase macam nak hempuk je...menyampahnye dengar suara-suara orang ni.sakit hati, geram, meluat, semua bercampur baur. Ya Allah...jahat nye perasaan yang aku rasa saat ini. mereka semua tu kawan kesukaan aku, teman di kala suka dan duka, tp kenapa perasaan mcm bangang tu ada je datang menjelma bila dorang tegur. soalan yang ditanya rasa berat aje nak jawab. entah kenapa rasa sekeji itu muncul walaupun hati tak merelakan? Pada siapa harus aku tanyakan, pada siapa harus ku adukan? aku lemah, tak bermaya, aku sakit, aku sedih. dah macam-macam aku buat, aku makan, aku minum berjug air, aku bawak moto laju-laju, aku baca novel, aku tengok drama, aku karok sorang-sorang dalam bilik,aku mandi tengah mlm buta, tapi perasaan-perasaan tu tak hilang-hilang jugak. malah macam makin terok pulak . aku rasa macam aku rindu, tapi tak tahu rindu kat sape. aku rasa aku sakit hati tapi tak tahu untuk apa, aku rasa sedih tapi tak tahu atas sebab apa...hati macam tiba-tiba sedih, termenung, murung, dunia nyata hilang dalam perasaan berkecamuk ini. orang cakap hati perempuan memang macam tu, tiba-tiba sedih tapi tak tahu sebab apa. katanya hati wanita ni lembut sangat sebab tu cepat tersentuh. benda tak de pape pon, tapi tersentuh, tersedih. benda tak de kaitan dengan diri sendiri pon tiba-tiba nak nangis...tapi kalau aku rasa tiba-tiba nk nanges mesti aku pikir airmata aku ni dah banyak sangat kot dalam mata ni, sebab tu dia nak keluar,bukan sbb sedih pon...saje nak sedapkan hati sendiri kot.entah lah..seharian ni aku dok pikir kenapa la aku ada macam-macam perasaan hari ni ni???terutama rasa nk marah kat orang tu...aku ni rasanya bukan suka sngt marah-marah..buat sakit hati sendiri je kn. tp rasa marah hari ni macam sukar pulak nk kawal...bila pikir -pikir sampai ke mlm ni ,baru la aku dapat jawapan yang aku rasanya macam tepat .rupa-rupanye, hari ni first day 'moon' tu datang untuk kali ni...kikikikiki....^^

No comments:

Post a Comment