Tuesday, May 14, 2013

Worst day ever

Have you ever had a day full of unfortunate events? Lepas satu, satu, macam tak de ending. Dari pagi sampai lah ke petang asyik malang je menimpa. Pagi tadi sepatutnya aku ada kelas belajar drive kete sbb dah lame aku dapat lesen L. Dah penat-penat bangun pagi, pegi kat anstitut, boleh pulak dia cakap hari ni dah penuh. Not just a day, but awhole week! Geram betol..Kite dah kecoh2 kol dia booked giliran tuk hari selasa, boleh pulak dia buat macam aku tak buat appointment. Rabu depan baru ada kosong.Maigosh!I don't have enough time la wei ............Dah balik dari institut tu, kena tahan pulak dengan abam polis. Aku yang bawak moto ni, lesen moto pon tak de. Pastu bawak orang pulak kat belakang. Sah-sah la kene kali ni, sblm ni mane pernah lagi kena tahan2 macam tu.ishk! Aku bagi abam polis tu senyuman sehabis manis, dan akhirnya dia lepas macam tu je. Nasib baik, kalo tak melayang note2 aku yang begitu bernilai saat2 akhir sem macam ni. Belah petang ada appointment dengan penyelia tesis , Mejar Ali kesayangan. So, pergi la dengan Farah. Masih lagi tak serik, aku yang bawak moto lagi. Polisi2 dah tak de, yang ada masalah lain pulak. Dah dekat je dengan Kampus, moto pancit pulak. aduh, siot betol hidup hari ni. Terpaksa la aku patah balik tuk cari kedai moto sebab kalau pergi ke depan lagi memang dah tak de kedai dah. Nah , masalah lagi bila takde tempat u turn, divider jalan antara kiri dengan kanan besar gedabak, tinggi nak mati. Aku bawak jugak moto naik atas divider tuh nak seberang jalan sebelah sane. Dah semua yang lalu pulak senang hati duk tengok aku parking baik punye atas divider jalan. Bukan parking, dah ko nak lalu jalan tu, aku bagi la ko lalu dulu. bila dah pancit tu, sorang dari kami terpaksa la jalan kaki. Dah la panas, rase macam ringan je air mata aku nak jatuh. Nasib baik, ada la dua buah moto, 3 org laki yang berenti nk bagi bantuan. So, dia tolong bawak moto tu slow2, aku ngn Farah naik moto dia. Syukran, masih ada orang sebaik dia. Lelaki. Lepas dah tukar tube motor, maka pergi lah aku berjumpa lecturer. Malang tak berbau lagi, tajuk tesis aku direject!argh! kepale goyang! Tapi masih ada nasib baik, Mejar bagi tajuk baru yang masih related dengan tajuk lama. Alhamdulillah. Satu lagi masalah, pendrive yang bawak pegi bilik kemahiran insaniah hantar sijil tuk mycat tadi hilang pulak! Dan, Allah masih lg menghantar hambanya untuk membantu hamba yang sorang ni. Ada seseorang menelepon, dia cakap jumpa pendrive kaler pepel dekat parking lot. Mesti jatuh masa beg aku jatuh time nak stat moto tadi. Insan itu juga lelaki, dia kol, sebab dlm pendrive tu ada resume...Penat sangat2 rasa hari ni. Dugaan semua nya ni. Cobaannnnnnn..........

No comments:

Post a Comment